Het lijkt wel of het warme weer een boost geeft aan al het kruipend en vliegend gebroed. Met name vliegen zijn irritant voor de honden. Die voelen ze meteen als ze op de vacht landen. Van de teken lijken ze geen last te hebben die weten met zich met hun gluiperige pootjes zo zacht te verplaatsen zodat je niets in de gaten hebt totdat ze zich vastgebeten hebben en verticaal ten opzichte van de huid beginnen aan hun maaltijd.

Zo is het ook bij Barbara gegaan. Ze kwam er pas achter nadat hij vastzat op haar hoofd. Gelukkig zijn we er snel bij en hebben de tekenpincet gebruikt om het kreng te verwijderen. Iets anders liep het met de wesp. Het blijkt dat er een nest onder de vlonder bij de voordeur zit. Op zich geen probleem totdat je met je bergschoen op hun huis gaat stampen. Dat maakt ze blijkbaar pissig en een vlegel viel zonder waarschuwing aan en prikte Barbara dwars door haar sok heen. De ongecontroleerde maar oprechte kreet die daarop volgde deed de honden geloven dat het vrouwtje ernstig bedreigd werd en zij schoten meteen in verdedigende kill modus. Gelukkig was er de echte boef alweer gevlogen en geen menselijk alternatief in de buurt.

De prik is wel heel vervelend en geeft naast wat zwelling een irritante jeuk. Gelukkig hebben we zoiets als After Care van het Kruidvat mee waarin zo’n 50 verschillende ingrediënten verwerkt zitten maar geen werkzame stof. Lekker dan. Smeert lekker, ruikt lekker en verkoelt door de alcohol en het water maar werkt niet tegen de jeuk. Eigenlijk een schande dat we met zijn allen door slimme marketing geld afhandig worden gemaakt. EU doe er wat aan! Ik denk dat ik in ieder geval een persoonlijke boycot ga beginnen tegen dit soort naast het placebo effect niet werkende middelen.

Straks maar kijken of we Azaron kunnen scoren.

Hieronder twee filmpjes over hoe Rakas en Loki omgaan met de warmte.